8 Temmuz 2010 Perşembe

for the love of bags

Designer çanta bağımlıları bilirler ki çantanın derdi alınca bitmez. Çanta alındıktan sonra kullanmaya başlamadan su geçirmez ve leke tutmaz olmasını sağlamak için waterproofer + stain repellent sprey sıkıp saatlerce kurutmak gereklidir önce (eğer çanta 2. el ise önce nemlendirmek gerekiyor). Daha sonra düzenli olarak çantayı hassas derilere özel bir nemlendiriciyle nemlendirmek gerekir. Ne kadar koruyucu kullanırsanız kullanın açık renk çantalarda -özellikle Balenciaga gibi sıkıştırılmış deriden yapılanlarda- unutup koyu renk ya da kot giydiğinizde çantaya boya transferi derdi vardır. Ve malesef sakınılan göze çöp batması şeklinde aldığınız çanta fiyatıyla doğru orantılı olarak kirlenecektir (kaderin oyunu mu bilmiyorum ama hep böyle oluyor). Bu durumlar için de hassas derilere özel bir temizleyiciye ihtiyacınız var. Bir de tabii kararmış sap problemi var. Özellikle Louis Vuitton ve Balenciaga'larda görülen bu problem, ellerdeki doğal yağların çanta sapıyla temas ederek onu karartmasıyla oluşuyor. Mısır nişastası gibi doğal çözümlerle halledenler olsa da çoğu insan derinin sertleşmesini ya da renginin bozulmasını göze alamayıp çantalarını Lovin My Bags gibi çanta spa'larına yolluyor (sapları eski rengine döndürmenin fiyatı $185 + Amerika'ya gidiş dönüş kargo parası). İşin o noktaya gelmemesi için saplara kararma önleyici krem uygulamak gerekiyor (ya da çanta sapına asla elle dokunmamak, elle değil dirsekte taşımak lazım.. olmadı eldiven). Özetle bir designer çanta aldığınızda su geçirmezleştirici/leke önleyici sprey, temizleyici, nemlendirici ve sap kararmasını önleyici olmak üzere 4 farklı sprey ve kremden oluşan bir kit almanız gerekiyor.

Bu konuda en tercih edilen 2 marka Apple ve Lovin My Bags. Apple Leather Care ürünleri burada satılıyor. Nemlendirici Apple Care, temizleyici Apple Cleaner ve leke önleyici/su geçirmezleştirici Apple Garde toplam $22.90'a satılıyor. Ancak Apple Garde aerosol olduğundan Amerika dışına yollanamıyor. Zaten gönderim ücreti $60 gibi oha bir rakam olduğundan alabilmek imkansız.

Lovin My Bags'de hem temizleyici, nemlendirici ve koruyucudan oluşan Botanical Silk Collection'ı, hem de For Handles Only adlı sap kararmasını önleyici kremi $58.95'e almak mümkün. Hiç biri aerosol olmadığından uluslararası gönderim yapılabiliyor, Türkiye'ye $29.75 karşılığında gönderiyorlar. Ama yine de Apple'a göre çok pahalıya geliyor.

Bu ürünlerin Amerika dışında satıldığını hiç görmedim. İngiltere'de genelde Mulberry'nin önerdiği Collonil tercih ediliyor. Water stopper'ı etkili olsa da diğer ürünlerini bilemiyorum. Türkiye'de hiç denk gelmedim Collonil'e. Bazı insanlar da nemlendirmek için Woly Neutra ve su geçirmemesi için yine Woly'nin su geçirmezleştirici spreyini kullanıyorlarmış. Türkiye'de sadece Woly bulabildiğim için sipariş verdim ve daha ucuz bir çantamda deneyeceğim, ama pahalı çantalarımda kullanmaya cesaret edebilir miyim bilmiyorum. Deriyi bozmasından korkuyorum.

Kısacası bana Türkiye'de designer çantalarında kullandıkları ürünleri önerebilecek ya da Amerika'dan Apple getirebilecek birilerini arıyorum. Vakkorama'daki insanlara sordum ama neden bahsettiğimi bile bilmiyorlardı. En kötü ihtimal Beymen'i arayıp sormayı düşünüyorum ama onların da yardımcı olabileceğinden şüpheliyim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder