26 Mart 2010 Cuma

a rant about fake designer bags

2 yıl önce Fashionalism'e yazmış olduğum sahte Louis Vuitton yazımda belirttiğim gibi sahte çantalara karşı da, üretene de, satın alana da aşırı bir antipatim var. İnsanlar bilerek neden 200-400TL gibi fiyatlar ödeyerek sahte çantalar alıyorlar en ufak bir fikrim yok. Bilmeyerek aldıklarını varsayarsak da insan gerçek olup olmadığını araştırmadan niye bir çantaya o kadar para verir bilemiyorum, kimse o kadar saf olamaz herhalde.

Okuldan arta kalan -ve bu aralar pek az olan- boş zamanlarımda eBay'de gözüme çarpan sahte çantaları rapor ettiğimi söylemiştim sanırım. eBay'de hep aynı çantaları görmekten sıkılınca GittiGidiyor'a bakmaya karar verdim 1-2 hafta önce. Yüzlerce sahte çanta arasında bir tane OriginalSeconds'ın sattığı Balenciaga gözüme çarptı. Çantanın fiyatı bid'lerseniz 825, hemen alırsanız 850TL + kargo. Gayet normal bir fiyat 2. el bir Bal için. İşin burada bahsedilesi kısmı, doğru düzgün fotoğraf koymamış olmaları. Aynı şeyi eBay'de de çok görüyorum, o fiyata bu kadar sahtesi piyasada dolanan bir çanta satıyorsan çantanın authentic olduğunu kanıtlayacak kısımlarının yakından, iyice detaylı fotoğraflarını çekip koyarsın değil mi? Aklı başında hiç bir insan o fotoğrafları görmeden o çantayı almaz çünkü.

Neyse, sonuç olarak genelde mesaj atıp daha fazla fotoğraf istemem ve fotoğrafların yollanması şeklinde gelişiyor bu durumlar. Ama işin garip kısmı, OriginalSeconds'a söz konusu fotoğrafları isteyen bir mesaj attığımda başka fotoğraf olmadığı yanıtını aldım. Bir kere siteye koydukları fotoğraflar çantanın gerçek olduğunu kanıtlamıyor, hatta kimseyi suçlamak gibi olmasın ama, uzaktan çantanın bale'ları (çıkarılabilen sapın derisini çantanın kopçamsı yerine bağlayan metal kısım) sahte olabilirmiş gibi görünüyor. Onu geçtim, seri numara ya da Balenciaga etiketinin fotoğrafı bile konmamış. OriginalSeconds adını orada görünce "aa evet gerçektir kesin" dememizi mi bekliyorlar, anlamadım? Hayatta her türlü şey mümkün olduğundan hiç bir dükkan ya da kişinin adı benim için "güvenilir" değil o güvenilirlik kendi tarafımdan gözlerimle görülmedikçe.

eBay ve türü yerlerden çanta alacaklar için, lütfen araştırmanızı yapın. Diğer markalar için bilgim sınırlı ama Balenciaga alırken bale, rivet (çantanın elle tutulan sap kısmını çantaya bağlayan yuvarlak minik metal çivimsi şeyler), fermuarların altındaki Lampo yazısı ve Balenciaga yazısıyla arkasındaki seri numarasının fotoğraflarını mutlaka gördüğünüzden emin olun. Seri numarası uyuyor mu karşılaştırın. The Purse Forum'da mükemmel bir How to Spot a Fake Balenciaga thread'i var, gidin bakın. TPF'te her markayla ilgili nasıl sahte/gerçek ayrımını yapabileceğinizle ilgili detaylı bilgi bulabilirsiniz, kendiniz üşeniyorsanız çoğu markanın Authenticate This thread'i var bahsettiğim fotoğrafları koyarak insanlardan fikir alabileceğiniz.

Sahte çanta almayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder